Enkel päronkaka

Japp, mitt andra recept på mindre än några dagar, verkligen inte likt mig!

MEN den här kakan är så himla enkel att göra så vem som helst kan baka den, om man nu ens kan kalla det baka..
Jag har inte kommit på receptet själv utan det har jag tagit rakt av från matplatsen.

Häng med nu.. =)

Detta är våra ingredienser



1 fp Citronkaka
1 burk med päron
ca 1dl spad från burk med päron
ca 50g smör (ca 1dl)



Päronhalvor i formen



Smält smör



Häll förpackningen med Citronkaka på päronhalvorna



Häll över smält smör och spad från burken med päron

Sen in i ugnen - 175 grader - ca 40 min.




Låt kakan stå och svalna en stund innan servering och servera den gärna med en bit glass.
Jag lovar dig att det är den absolut godaste kakan jag ätit, och så himla enkel att laga!

Kommentarer
Postat av: Lina S

Som ja fortfarande inte smakat, haha

2011-05-10 @ 12:13:46
URL: http://linastrandh.se

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0