Torsdag, dagen innan fredag!

Hej!

Började dagen med träning på A3, riktigt sköönt men svårt att "väcka" kroppen på morgon 06:30, men sköönt efteråt som sagt..

Har börjat dagen med gröt och kiwi, och en kopp the, plus läst lite I form på webben och hittat detta: 

Den målmedvetna

·         Spring lugnt på bandet i 5–10 min.

·         Ställ in hastigheten till ditt måltempo för ett framtida motionslopp (vill du t ex springa 10 km på 50 min ställer du in bandet på 12 km/h.).

·         Spring så långt du kan utan att gå helt i kvav. Kom ihåg att ställa in löpbandet på 1 grads lutning, så att du kompenserar för det uteblivna luftmotståndet.


Den avancerade

·         Börja med 5–10 min lugn uppvärmning. Därefter springer du följande utan paus:

·         4 min i ett tempo som motsvarar ditt måltempo för nästa motionslopp (vill du t.ex. springa 10 km på 50 min. springer du i 12 km/h).

·         4 min i samma tempo men med 2 graders lutning på bandet.

·         3 min där du ökar tempot med 1 km/h och bibehåller lutningen.

·         3 min där du bibehåller tempot men ökar lutningen till 4 grader.

·         4 min i ett tempo motsvarande till måltempo för nästa motionsopp (vill du t ex springa 10 km på 50 min ställer du in bandet på 12 km/h).

·         2 min löpning utan lutning, där du minskar tempot med 2 km/h.

·         2 min där du ökar tempot med 3 km/h.

·         1 min där du ökar lutningen till 4–6 grader.

·         1 min där du ökar tempot med ytterligare 1–2 km/h.

·         5-10 min lugn nerjogg utan lutning.


Träning för dig som springer på löpbandet, jag ska börja med den första, sen testa den andra varianten. Kan vara skoj och göra nånting annat än bara springa på en och samma hastighet all the way.

Nu jobba på lite, vår katalog ska vara klar imorrn fredag så måste läsa lite korr, kolla priser, osv osv..

Drömkroppen är helt klart denna tjej, Jessica Alba. 

 

Grymt snygg!




Kommentarer

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0