Milen under 50?

12 april lägger dem ut ett träningsschema för att springa milen under vissa tider, man ska träna 2 - 3 gånger i veckan, med andra ord typ 4 veckor kvar.

Då ska jag försöka träna efter schemat som blir under 50 minuter, får se hur det går.. phu..
Ska jag lyckas med det ska jag alltså springa "bort" 10 min, så måste öka mina steg.

Kommer bli en intressant vår och sommar för mig, 50min är målet.
Den 3 sept klockan 14:00 vet vi om jag lyckades med detta.

Gå in och kika på denna sida, finns massa bra tips:
http://www.marathon.se/news/home_tjejmilentraning.cfm

Nästa gång jag går till gymme, imorrn tror jag ska jag testa denna övning på bandet, den är för Nybörjare och handlar om att träna muskler man inte kommer åt med maskiner, bra muskler som behövs vid löpning.

Värm upp i tio-femton minuter med gång som övergår i lätt löpning. Pröva sen att alternera mellan löpning utan lutning och med lutning på 1-2-3 grader i totalt 15-20 minuter, alltjämt i låg fart.

eller så ska jag testa 500m slow och 500m fast, bara att köra nu!

 Bild lånad från google.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0